Adverteerders besteden miljoenen aan 'Black Friday'-reclames

11/12/2017
Adverteerders haken massaal in op het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde circa 10 miljoen euro* aan non-digital reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd. >

Adfact en Ebiquity slaan handen ineen bij registratie van online display en video campagnes

29/06/2017
Mediaregistratiebureaus Adfact en Ebiquity zijn een samenwerking aangegaan om een vollediger beeld te geven van de Nederlandse online advertentiemarkt. Gezamenlijk registeren ze 500 Nederlandse websites ? vast en mobiel. Deze websites zijn goed voor circa 80 procent van de Nederlandse omzet binnen online display. Dat maken beide bedrijven vandaag bekend. >

Tv-reclames vooral thematisch van karakter

17/11/2015
Adverteerders verkiezen klassieke thematische tv-campagnes boven reclames gericht op introducties of directe transacties. Van de 650 nieuwe commercials die in oktober 2015 werden uitgezonden, is meer dan 40 procent thematische van karakter. Na thematisch tv-reclames werden introductiecommercials (33 procent) het meest ingezet, gevolgd door actiematige tv-commercials (24 procent). Veel tv-reclames worden bovendien gevolgd door een tag-on. >
Reclame-archief
Contact

Adfact Media & Advertising Intelligence
Lars de Vries
Managing Director
t 31 75 616 5531
info@adfact.nl

Adfact updates

Periode januari t/m maart 2018
  • Energie -19,3%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de energiebranche van januari t/m maart 2018 is 6,6 miljoen euro. Dat is 19,3% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Optiek (& horen) +13,9%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de optiekbranche van januari t/m maart 2018 is 18,0 miljoen euro. Dat is 13,9% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Finance +4,3%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen de categorie financiƫle dienstverlening van januari t/m maart 2018 is 56,1 miljoen euro. Dat is 4,3% meer dan dezelfde periode van vorig jaar.
  • Automotive -6,9%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen personenwagens van januari t/m maart 2018 is 81,4 miljoen euro. Dat is 6,9% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Mobiele providers +6,9%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van mobiele providers van januari t/m maart 2018 van de particuliere markt is 39,8 miljoen euro. Dat is 6,9% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Internet providers & corporate +21,0%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van internet providers & corporate van januari t/m maart 2018 van de particuliere markt is 21,9 miljoen euro. Dat is 21,0% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Verzekeren -11,9%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de categorie Verzekeren van januari t/m maart 2018 is 19,5 miljoen euro. Dat is 11,9% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.