Adverteerders besteden miljoenen aan 'Black Friday'-reclames

11/12/2017
Adverteerders haken massaal in op het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde circa 10 miljoen euro* aan non-digital reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd. >

Adfact en Ebiquity slaan handen ineen bij registratie van online display en video campagnes

29/06/2017
Mediaregistratiebureaus Adfact en Ebiquity zijn een samenwerking aangegaan om een vollediger beeld te geven van de Nederlandse online advertentiemarkt. Gezamenlijk registeren ze 500 Nederlandse websites ? vast en mobiel. Deze websites zijn goed voor circa 80 procent van de Nederlandse omzet binnen online display. Dat maken beide bedrijven vandaag bekend. >
Reclame-archief
Contact

Adfact Media & Advertising Intelligence
Lars de Vries
Managing Director
t 31 75 616 5531
info@adfact.nl

Adfact updates

Periode januari t/m september 2018
  • Energie -22,5%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de energiebranche van januari t/m september 2018 is 23,3 miljoen euro. Dat is 22,5% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Optiek (& horen) -5,1%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de optiekbranche van januari t/m september 2018 is 59,6 miljoen euro. Dat is 5,1% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Finance -10,8%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen de categorie financiƫle dienstverlening van januari t/m september 2018 is 178,4 miljoen euro. Dat is 10,8% minder dan dezelfde periode van vorig jaar.
  • Automotive -10,8%

    De totaal geregistreerde mediawaarde binnen personenwagens van januari t/m september 2018 is 246,7 miljoen euro. Dat is 10,8% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Mobiele providers -0,4%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van mobiele providers van januari t/m september 2018 van de particuliere markt is 136,2 miljoen euro. Dat is 0,4% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Internet providers & corporate +26,7%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van internet providers & corporate van januari t/m september 2018 van de particuliere markt is 73,2 miljoen euro. Dat is 26,7% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.
  • Verzekeren -13,0%

    De totaal geregistreerde mediawaarde van de categorie Verzekeren van januari t/m september 2018 is 75,6 miljoen euro. Dat is 13,0% minder dan in dezelfde periode van vorig jaar.